Nieuw dealermanagementsysteem GroeNoord

20 december 2022

Eind mei is GroeNoord overgegaan op een nieuw dealermanagementsysteem. Dat betekent onder andere dat de papieren werkorders plaats hebben gemaakt voor een telefoon waarop monteurs digitaal orders kunnen inzien en bijhouden.

Met het nieuwe systeem kan iedereen bij GroeNoord een werkorder digitaal bekijken en actualiseren. Monteurs hebben daardoor altijd up-to-date informatie bij zich en gaan goed voorbereid op pad. Als er bijvoorbeeld aanvullingen op een werkorder worden gemaakt, zijn die ook direct zichtbaar voor de monteur onderweg. Daarmee wordt het werk voor de monteur vereenvoudigd en geprofessionaliseerd. Ook andere afdelingen, waaronder inkoop, voorraadbeheer, planning en facturering, hebben sneller en efficiëntere klantinformatie. Zo vergroot GroeNoord de service aan haar klanten.

Betere service

Wat heeft de klant van GroeNoord hier nou precies aan? Menko Boersma, directeur GroeNoord, legt het uit: “Wij vinden het belangrijk dat wij onze klanten, ongeacht de grootte van het bedrijf, persoonlijke dienstverlening bieden. Dat betekent ook dat als een klant contact met ons opneemt, ongeacht wanneer en langs welke weg, de juiste en meest actuele gegevens centraal moeten staan. Daarvoor is goed databeheer een vereiste. Door meerdere systemen aan elkaar te knopen loop je het risico dat de snelheid eruit gaat. Ons nieuwe dealermanagementsysteem is een decentraal systeem dat op de achtergrond steeds wordt bijgewerkt met de meest actuele informatie. In gewone mensentaal: er is een centrale bak met data voor alle klantcontacten. Of de klant nu aan de balie staat of telefonisch contact zoekt, dat maakt dus niet uit. De meest actuele gegevens zijn beschikbaar.”

Professioneel

Na een jaar van voorbereiden is het nieuwe systeem volledig ingericht en zijn alle GroeNoord-medewerkers getraind. Het was en is soms nog even wennen en het kan daarmee voor wat vertraging zorgen, maar GroeNoord is erg blij met de implementatie van het moderne dealermanagementsysteem. Het draagt bij aan de professionele dienstverlening en ondersteuning die GroeNoord haar klanten wil bieden.

Ander nieuws

Maart 2024

19 maart 2024

John Deere introduceert nieuwe 5M-tractor

11 maart 2024

John Deere in 2023 best verkopende trekkermerk in Nederland

5 maart 2024

22 en 23 maart vieren wij de uitbreiding van GroeNoord Oldehove

Februari 2024

29 februari 2024

9RX-tractor naar een nieuwe dimensie met drie compleet nieuwe modellen

29 februari 2024

John Deere introduceert de nieuwe S7-maaidorsers

Alle nieuwsberichten